FIAR 2018: Workshop dedicat GDPR. Principalele declaratii - Asigurari - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
14
1 EUR = 4.6658 RON
1 USD = 4.0493 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2018: Workshop dedicat GDPR. Principalele declaratii


Doar 10 zile ne mai despart de aplicarea GDPR, una dintre cele mai de actualitate provocari ale actorilor din industria de re/asigurari. Astfel, un Workshop dedicat GDPR - Regulamentul General pentru Protectia Datelor Personale nu putea lipsi din calendarul FIAR 2018.

Moderat de Cristian JURA - University Professor & State Secretary -, workshop-ul dedicat GDPR abordeaza teme precum:
  • In mai putin de doua saptamani, Regulamentul pentru Protectia Datelor Personale va deveni obligatoriu. Cat de pregatiti sunt asiguratorii si brokerii pentru aceasta provocare?
  • GDPR, pe repede-inainte;
  • Efectele GDPR asupra consumatorilor si industriei de asigurari din Romania;
  • Care sunt cele mai mari probleme in implementarea GDPR?
Toate acestea, si nu numai, vor fi analizate in cadrul Workshop-ului dedicat GDPR, la care si-au confirmat prezenta ca vorbitori nume precum:
  • Gerke WITTEVEEN - Vicepresident, UNSAR & CFO, NN Asigurari de Viata;
  • Tudor GALOS - Senior Digital Transformation Consultant;
  • Ioan DUMITRASCU - Partner, PeliFilip;
  • Dan MIHAI - Partner, Jinaru, Mihai & Notingher, Law Offices &Tax Advisors;
  • Maria BOGHIAN - Senior Consultant, ASIS Software International.
Principalele declaratii:

Cristian JURA - University Professor & State Secretary
  • A inceput numaratoarea inversa a GDPR, mai sunt  numai 10 zile;
  • A trecut o perioada lunga din momentul in care UE a adoptat acest regulament, mai exact 2 ani zile, dar pas cu pas ne-am apropiat de termenul cand va intra in vigoare si va produce efecte pe teritoriul Romaniei;
  • 25 mai este inceputul unei noi calatorii. Nimeni nu stie cum ar trebui sa arate implementarea, aplicarea. Avem legislatie, dar nimeni nu stie 100% cum trebuie aplicata;
  • Trebuie facute lucrurile "ca la carte", pentru ca avem o autoritate care poate veni sa ne sanctioneze daca sunt incalcate regulile;
  • Romanul in general, este nemultumit. Romanul face plangeri peste tot cand nu e multumit. Avem o noua institutie unde se pot face plangeri. Implementarea GDPR este foarte importanta din acest punct de vedere;
Gerke WITTEVEEN - Vicepresident, UNSAR & CFO, NN Asigurari de Viata
  • Cand vine vorba de consumatori, ei nu au idee ce este GDPR. Ei nu stiu ca aceasta lege este pentru ei;
  • Indiferent ce cumpara, oamenii nu stiu ce drepturi au conform GDPR;
  • GDPR: Care e impactul asupra clientilor, asupra asiguratorilor? Care sunt provocarile?
  • Orice lege care trebuie implementata constituie o provocare, nu doar GDPR;
  • Domeniul asigurarilor - de importanta maxima pentru GDPR, pentru ca noi asiguratorii, lucram cu datele clientilor. Datele clientilor sunt in centrul activitatii noastre;
  • GDPR vine cu noua era a digitalizarii GDPR se preteaza noii lumi digitale. GDPR nu poate functiona fara digitalizare;
  • Birocratia din jurul GDPR nu ajuta nici industria de asigurari, nici consumatorul;
  • GDPR inseamna ca orice client trebuie sa stie in orice moment ce se intampla cu datele sale. Asta este esenta GDPR: Clientii au dreptul sa stie ce se intampla cu ele odata ce le-au furnizat.
  • Deja legislatia continea niste drepturi, dar ca nu erau deplin cristalizate si explicite. GDPR vine cu aceasta clarificari;
  • GDPR aduce o noutate: dreptul de a fi "uitat";
  • Legislatia este facuta pentru client; noi, asiguratorii, trebuie sa consolidam increderea clientului in industrie, si GDPR ne ajuta sa facem acest lucru;
  • Domeniul asigurarilor nu este unul dintre cele mai de incredere domenii de activitate; GDPR va ajuta la cresterea increderii; protejand interesele clientilor, cladim increderea acestora;
  • Proprietatea datelor este a clientului, conform GDPR; Suntem obligati sa devenim mai transparenti; clientul trebuie sa stie in orice moment ce se intampla cu datele lui;
  • Exista riscul ca clientul sa nu se simta mai protejat, ci mai impovarat de documente; Nu vrem sa alungam clientul; GDPR este pentru ei; Daca nu respectam cerintele, si impovaram clientul, il putem pierde. Asta este cu adevarat, provocarea GDPR;
  • Datele clientilor sunt "obiectul muncii" pentru asiguratori, mai ales in cazul celor de viata si a celor care comercializeaza asigurari de sanatate;
  • Sanctiunile prevazute - uneori acestea, te poat conduce la rezultate mai bune; trebuie sa constientizam, ca GDPR e bun pentru industrie si sa pasim cu incredere spre 25 mai, manati de o dorinta de a face lucrurile mai bine;
  • Privind spre digitalizare: protectia datelor avea nevoie de actualizare, iar conformarea la GDPR duce la evolutia industriei; vom avea date de o mai buna calitate, iar piata digitala va beneficia de acest lucru;
  • Industria asigurarilor a adoptat o pozitie proactiva in adoptarea GDPR, lege de care va beneficia, in primul rand clientul;
  • Totodata, fara digitalizare nu putem evolua. Digitalizarea a fost pana la urma si cauza acestei noi legislatii. GDPR ne va ajuta sa tinem pasul cu lumea in care ne aflam;
Ioan DUMITRASCU - Partner, PeliFilip
  • Legislatia GDPR: cu ce ne atrage atentia? Cu niste amenzi foarte mari. Amenzile sunt mai scumpe decat costul de conformare;
  • Spre deosebire de legislatia existenta, GDPR vine cu studiul de impact - cu evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
  • Se face DPIA cand prelucrarea este susceptibila: adica daca este probabil sa apara un risc ridicat, sau daca apare o incalcare cu consecinte grave a acelor drepturi si libertatilor persoanei;
  • In asigurari este nevoie de studiu de impact; ar fi trebuit sa fi fost facut pana la 25 mai, dar se pare ca nu a fost prioritate pentru industrie;
  • Ne asteptam sa fim lamuriti de autoritati cu privire la DPIA, intrucat regulamentul specifica ca vom fi informati cand e obligatoriu si cand e optional;
  • Sunt companii care nu si-au pus problema de a face DPIA;
  • DPIA este un proces continuu, nu unic;
  • DPIA se face in baza unei analize preliminare din care rezulta daca trebuie facuta;
  • DPIA confirma daca prelucrarea datelor respective respecta principiile GDPR, inclusiv ca riscul ca datele prelucrate sa fie distruse, alterate sau accesate ilegal;
Dan MIHAI - Partner, Jinaru, Mihai & Notingher, Law Offices &Tax Advisors
  • Potrivit analizelor noastre, nivelul de conformare cu GDPR, la nivelul mai multor industrii din Romania, este destul de bun;
  • Tot conform analizelor noastre, acelasi lucru se poate spune si cand vine vorba de transparenta informatiilor comunicate;
  • Cel mai sensibil subiect ramane insa, protectia si durata stocarii datelor: sisteme depasite, vulnerbile la diverse tipuri de scurgeri de informatii. Multe companii nu stiu sa pastreze datele. Foarte multe companii nu stiu cat sa pastreze datele; aici e punctul cel mai critic;
  • Motivele pentru care companiile fac GDPR: teama de amenzi, cerintele grupului din care fac parte, sau cerinte ale partenerilor contractuali;
  • Cele trei motive enumerate anterior, determina si modul in care este implementat GDPR;
  • In majoritatea cazurilor, companiile aplica "Compliance Driven": adica "avem nevoie sa facem GDPR ca sa nu luam amenzi";
  • Cine face GDPR pe modelul "Business Driven", are numai de castigat;  GDPR este o oportunitate ca anumite procese sa fie revizuite si corectate;
  • Vom avea controale ale autoritatilor, dar marele risc vine de la consumatori, care se vor grupa si vor face plangeri colective catre diversi comercianti, dar poate aparea si regresul partenerilor contractuali, daca nu este implementat corect;
  • Cum putem gestiona si preveni situatiile neplacute? Prin implementarea si mentinerea mecanismelor de conformare, pregatirea constanta a personalului care gestioneaza datele personale, si gasirea unor metode alternative de rezolvare a disputelor - mediere/platforma speciala;
Tudor GALOS - Senior Digital Transformation Consultant
  • GDPR - poate fi privit ca oportunitate, nu ca amenintare;
  • Toata lumea se uita doar la amenzi; GDPR poate ajuta la optimizarea business-ului;
  • GDPR - este un regulament, care va fi activ din 25 mai; GDPR este o lege buna care aduce niste drepturi noi fata de cele existente, obligatii noi fata de cele existente, dar si amenzi;
  • Ce reguli noi vor trebui respectate? dreptul la date, dar si dreptul la rectificare, cel de opozitie, de suspendare temporara a prelucrarii, dreptul de export, dar si cel de stergere a datelor;
  • Este obligatoriu ca organizatiile sa isi securizeze infrastructura de date;
  • Date cu caracter personal nu tin de informatii precum nume, prenume, adresa, telefon, email etc. Date personale inseamna orice data care face o persoana identificata sau identificabila; Un numar de o polita CASCO este o data cu caracter personal; comportamentul online al unei persoane, este o data cu caracter personal; numarul de la masina este o data cu caracter personal;
Maria BOGHIAN - Senior Consultant, ASIS Software International
  • GDPR este o oportunitate; GDPR ne va face viata mai usoara;
  • Ne ajuta sa ne reanalizam business-ul, sa il simplificam, sa il reorganizam;
  • Vom avea spatii de stocare mai multe, datele vor fi mai protejate; GDPR ne va ajuta sa "dormim mai linistiti";

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2018: Workshop dedicat GDPR. Principalele declaratii).

Noutati 1asig.ro
» Proiectul de Norma privind distributia de asigurari, in consultare publica pana pe 29 octombrie. Vezi principalele aspecte reglementate!
» Actionariatul SAFETY Broker se consolideaza. Compania, evaluata la 3,97 mil EUR
» VIDEO: WATFORD Insurance s-a lansat oficial pe piata asigurarilor din Romania
» A inceput Romanian Security Fair! Brosura "Ghidul sigurantei casei tale", distribuita la eveniment
» ASF a aprobat proiectele de Norme in vederea aplicarii Legii IDD. Ele intra in consultare publica
» EIOPA consolideaza cooperarea in supravegherea distributiei transfrontaliere a asigurarilor
» Prof. Univ. Dr. Florian BERCEA a lansat cartea "Meandrele vietii unui profesor in slujba cetatii"
» STUDIU: 80% dintre romani stiu ca asigurarile de locuinte impotriva dezastrelor naturale sunt obligatorii
» "XPRIMM Time for Business: IDD - Provocarea Anului in Asigurari" - Principalele declaratii!
» VIDEO: Ce impact are IDD asupra consumatorilor?




Share |


Autor: Vlad BOLDIJAR | Publicat pe 15.05.2018 | 964 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM