Doar 2 din 10 case din Romania sunt asigurate obligatoriu. 7 din 10 romani nu au un obicei de economisire, ci pun deoparte, lunar, o suma aleatorie, in functie de banii ramasi dupa acoperirea cheltuielilor curente. 3 din 10 masini inmatriculate in Romania nu au asigurare auto obligatorie.
Acestea sunt doar cateva dintre "simptomele" unui grad scazut de educatie financiara in tara noastra. Aceasta problema afecteaza nu doar Romania, ci intreg globul, si care are impact asupra bunastarii si a stilului de viata.
La fel ca orice alt proces de invatare, si educatia financiara necesita timp si efort sustinut, atat din partea publicului, cat mai ales, din partea actorilor care se implica in proiecte si campanii de educatie financiara.
Tocmai de aceea, APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor a facut inca un pas in sprijinul educatiei financiare in Romania si a lansat un nou instrument: newsletter-ul "Ai aflat, ai de castigat".
Cu o peroidicitate lunara, proiectul are ca obiective cresterea gradului de educatie financiara a romanilor, in special in ceea ce priveste asigurarile, dar nu numai, cresterea gradului de informare cu privire la riscurile din viata de zi cu zi si masurile necesare pentru reducerea aparitiei acestora sau a efectelor lor, precum si oferirea de informatii utile, intr-un format accesibil. Aboneaza-te aici.