1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Top 10 tendinte tehnologice pe care si asiguratorii trebuie sa le urmareasca in 2019

Un nou raport realizat de CompTIA - asociatia globala a industriei tehnologice - incurajeaza adoptarea unor tehnologii emergente cu scopul de a imbunatati rezultatele de business, dar intr-un mod rational care sa se incadreze in activitatea companiei.

Astfel, in cadrul raportului, citat de Digital Insurance, sunt prezentate 10 tehnologii care, in anul urmator, le pot permite companiilor, inclusiv celor din domeniul asigurarilor, sa isi dezvolte afacerile intr-un mod profitabil. Astfel, acestea au potentialul de a produce un impct pozitiv semnificativ la nivelul operatiunilor de business dedicate clientilor.

Cele 10 tendinte identificate in raport includ:

1. Internetul Lucrurilor (Internet of Things) - acesta este definit despre reteaua formata din dispozitive fizice, electronince, software-uri si senzori, interconectate, care fac schimb de date unele cu celelalte.

Si companiile din re/asigurari au inceput sa fie, deja, interesate de aceasta tehnologie. De altfel, la inceputul lunii septembrie a.c., MUNICH Re anunta achizitionarea firmei relayr, specializata pe acest segment. "Internetul Lucrurilor (IoT) ne schimba deja lumea si are potentialul de a perturba industriile traditionale de asigurari si reasigurari prin noi modele de business, noi competitori si noi servicii", declarase, cu acest prilej, Torsten JEWORREK, Management Board Member, MUNICH Re.

2. Automatizarea - tehnologia prin care un proces sau o procedura se desfasoara fara asistenta umana.

Automatizarea si-a facut deja aparitia inclusiv pe piata de asigurari din Romania, companii locale anuntand lansarea de roboti care permit automatizarea proceselor. Printre companiile care au investit deja in procese de automatizare se numara brokerul LEADER TEAM si asiguratorul ASIROM Vienna Insurance Group. Astfel, LEADER TEAM Broker part of Londongate a introdus, incepand cu finalul anului trecut, o solutie RPA (Robotic Process Automation) care sa preia task-urile repetitive si sa elimine erorile de introducere a datelor. Practic, au fost simplificate multe dintre activitatile administrative si s-au optimizat procesele de lucru. De asemenea, ASIROM VIG a anuntat, la inceputul lunii mai 2018, ca a "angajat" roboti, care sunt de 3 ori mai rapizi decat operatorul uman. La momentul respectiv, robotii erau deja instalat in Departamentul Daune Sanatate, urmand sa fie instalati in Departamentul Daune Auto. El preia si executa sarcini laborioase pentru a creste eficienta si a spori acuratetea proceselor, executa orice proces cu viteza, asigura cerintele de securitate, protejeaza datele sensibile si asigura vizibilitate si control complet.

3. Inteligenta Artificiala - cunoscuta si ca inteligenta masinilor, AI se afla inca la inceput din punctul de vedere al dezvoltarii, insa devine, cu siguranta, un subiect de interes indiferent de segmentul in care activeaza o companie. Sistemele AI sunt capabile sa incorporeze informatii si instructiuni, sa invete din interactiunea cu fiintele umane si sa raspunda la situatii noi si la intrebari printr-un comportament asemanator celui uman. In plus, inteligenta artificiala completeaza tehnologii precum RPA, incluzand sisteme care recunosc tipare, pot invata si se pot adapta la situatii noi.

Aplicatii ale sistemlor AI si-au gasit deja implementarea si la nivelul companiilor de asigurare, inclusiv in tara noastra. In martie 2017, METROPOLITAN Life lansa LifeBOT - primul BOT dotat cu inteligenta artificiala din industria financiara din Romania. Disponibil sub forma unui chatbot, acesta a fost gandit ca un partener de discutie uman, care insoteste utilizatorul oriunde, intelege cand acesta doreste sa prelungeasca dialogul pentru a afla informatii noi si este inzestrat chiar si cu umor. In iulie 2018, OMNIASIG VIG anunta utilizarea unui sistem bazat pe Inteligenta Artificiala (AI), intr-un nou proiect de automatizare a proceselor operationale de inregistrare, procesare si arhivare a documentelor. Sistemul avansat de recunoastere optica a caracterelor - OCR Inteligenta Artificiala - permite integrarea automata a documentelor in fluxul electronic al companiei, prin simpla scanare.

4. Realitatea augmentata / realitatea virtuala - realitatea augmentata reprezinta o transmisiune `live' directa sau indirecta, imbunatatita cu elemente virtuale, a unei realitati fizice existente. Realitatea virtuala reprezinta un scenariu generat de un computer care simuleaza o experienta realista.

AR si VR isi vor gasi cu siguranta loc si in domeniul asigurarilor, putand fi utilizate, de exemplu, in programele de training ale angajatilor, asa cum se intampla deja si in alte domenii.

5.Wireless 5G - a cincea generatie a sistemelor wireless, abreviata 5G, reprezinta retele wireless imbunatatite. Au fost implementate incepand cu acest an.

6. Printare 3D - procesul prin care un material este solidificat pe baza unui program de calculator pentru a crea un obiect 3D.

7.Dronele - obiecte zburatoare fara pilot, care pot avea o multitudine de aplicatii.

Companiile de asigurari au inceput deja sa foloseasca de ceva vreme dronele pentru gestionarea riscurilor si evaluarea pagubelor. De altfel, in luna iulie a acestui an, chiar Insurance Europe, federatia europeana ce reuneste asociatiile nationale ale asiguratorilor si reasiguratorilor, isi arata sustinerea fata de atentia pe care Comisia Europeana o acorda dronelor, fiind convinsa ca dronele ofera un potential urias pentru inovatie intr-o gama larga de sectoare si, de asemenea, posibilitatea de a crea noi job-uri si business-uri in Europa.

8. Biometria - metoda de imbinare a biologiei si tehnologiei folosita, in momentul de fata, pentru a identifica si a permite accesul utilizatorului intr-un mod mult mai controlat.

Despre aplicatiile acesteia in domeniul asigurarilor se vorbeste deja de ceva vreme. De exemplu, intr-un articol publicat de ALLIANZ in noiembrie 2017, din ce in ce mai multe companii vor sa utilizeze sistemele biometrice pentru a personaliza primele de asigurare, bazandu-se pe comportamentul acestora la volan, de exemplu. Mai mult decat atat, aceasta tehnologie are potentialul de a aduna date mai multe si mai complexe decat reusesc, in prezent, sistemele telematice. De exemplu, senzori biometrici ar putea urmari privirea soferului, pentru a vedea cat de des se uita acesta in oglinzi sau cat de des isi ia privirea de la drum, sau ar putea monitoriza cat de des isi ia mainile de pe volan si pentru cat timp. Conceptul de asigurare in sine ar putea deveni mai fluid. De exemplu, in cazul unei flote de vehicule detinute de o companie, sistemele biometrice ar putea informa compania de asigurari ca soferul unei masini a fost schimbat, ceea ce i-ar permite sa ajusteze primele de asigurare corespunzator.

9. Tehnologiile Blockchain - Un blockchain este un registru digital - o baza de date distribuita care poate fi diseminata intr-o retea de computere situate in diverse locuri si zone geografice. O copie identica a registrului este detinuta de toate persoanele care fac parte dintr-o retea blockchain.

Conform expertilor, tehnologia Blockchain ar putea deschide in domeniul financiar/bancar posibilitatea dezvoltarii unor numeroase aplicatii care pot ajuta printre altele la cresterea eficientei operationale, imbunatatirea experientei clientilor furnizorului de servicii financiar/bancare sau imbunatatirea calitatii si sigurantei informatiilor schimbate cu terti.

10. Calculatoarele cuantice - un calculator cuantic se foloseste de mecanica cuantica pentru a rezolva probleme specifice, cum ar fi decriptarea unor chei de criptare folosite in comunicarea securizata (SSL) pe internet prin protocolul HTTPS.